انتخاب سومین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به عنوان همایش برگزیده سال 98

انتخاب سومین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به عنوان همایش برگزیده سال 98

سومین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به عنوان همایش برگزیده سال 98 در جشنواره هفته پژوهش و فناوری معرفی شد.

این همایش بهمن ماه 1398 از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با مشارکت انجمن تغذیه ایران (خراسان رضوی) برگزار شد. دبیر علمی این کنگره دکتر عبدالرضا نوروزی، عضو هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ریاست انجمن تغذیه ایران ( خراسان رضوی) بودند.

در این همایش 3 روزه، که شامل 15 پنل تخصصی بود، بیش از 40 نفر از اساتید صاحب نظر مدعو از دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و اساتید صاحب نظر بین المللی شامل اساتید مدعو از انجمن تغذیه بالینی اروپا، ریاست انجمن تغذیه بالینی آسیا، ریاست انجمن تغذیه اندونزی و تعدادی از اساتید کشورهای همسایه، سخنرانیهای خود را ارائه دادند. مقالات پذیرفته شده شرکت‌کنندگان نیز به صورت نمایش پوستر الکترونیکی و در قالب 2 پنل سخنرانی آزاد ارائه و داوری گردید.

 در حاشیه این همایش، با برگزاری نشست اعضای هیات ممتحنه و ارزشیابی تغذیه، گردهمایی مسئولین انجمنهای تغذیه استانها، جلسه اعضای کارگروه توسعه و تعالی علوم تغذیه کلان منطقه 9 آمایشی کشور، میزگرد احصاء قیمت تمام شده خدمات تغذیه و نشست کشوری کارشناسان معاونت درمان دانشگاههای سراسر کشور، نظرات کارشناسی و پیشنهادات ارزشمندی در رابطه با حوزه فعالیت تغذیه بالینی ارائه شد.

همچنین برای اولین بار در کشور، با توفیق در کسب مجوز Iranian PEN Society از طرف انجمن تغذیه بالینی اروپا (ESPEN) سه دوره از کارگاههای این انجمن  (LLL Courses) با حضور اساتید بین المللی از اتریش و اندونزی و همکاری اساتید داخلی در حاشیه همایش برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *