شعار روز جهانی غذا در سال 2022 “هیچکس را پشت سر نگذارید”

شعار روز جهانی غذا در سال 2022 “هیچکس را پشت سر نگذارید”

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) با اشاره به این نکته که اگر چه جهان به سمت ساختن جهانی بهتر پیشرفت کرده است، ولی مردم بسیار زیادی عقب مانده اند، شعار “هیچکس را پشت سر نگذارید” (Leave no one behind) را برای روز جهانی غذا در سال 2022 انتخاب کرده است.
روز جهانی غذا به مناسبت تأسیس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) در سال 1945 (فائو) نامگذاری شده است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز یکشنبه با ابراز نگرانی از افزایش تعداد افرادی که در میان نگرانی های جهانی از گرسنگی رنج می برند، رقمی خیره کننده را اعلام کرد. وی در توییتی نوشت: «تعداد افرادی که از گرسنگی رنج می برند در 3 سال گذشته بیش از دو برابر شده است.»
افزایش این رقم را می توان به احتمال زیاد به ویروس کرونا نسبت داد و این بیماری همه گیر منجر به محدودیت های شدید در سراسر کشورها از زمان اولین شیوع در شهر ووهان چین در سال 2019 شد. رئیس سازمان 193 عضوی در پست خود به مناسبت روز جهانی غذا بر حرکت از «ناامیدی به امید و عمل» و «در دسترس قرار دادن رژیم‌های غذایی مغذی برای همه» تاکید کرد.

روز جهانی غذا به مناسبت تأسیس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) در سال 1945 برگزار می‌شود. در این روز، رویدادهای آگاهی‌بخشی در سراسر جهان برای تشویق به اقدام برای کسانی که از گرسنگی رنج می‌برند و برای اطمینان از رژیم غذایی سالم برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *