انتخاب چهارمین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به عنوان همایش برگزیده در جشنواره پژوهشی سال 1401

انتخاب چهارمین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به عنوان همایش برگزیده در جشنواره پژوهشی سال 1401

چهارمین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به عنوان همایش علمی پژوهشی برگزیده سال 1401 در جشنواره هفته پژوهش و فناوری معرفی شد.

این همایش در تاریخ 27 الی 29 اردیبهشت 1401 با حضور حدود 1200 نفر از کارشناسان، متخصصان و اساتید فرهیخته تغذیه از دانشگاهها، ارگانها و سازمانهای مختلف، با همکاری انجمن تغذیه ایران شعبه خراسان رضوی و با حمایت علمی تعدادی از نهادها و انجمنهای علمی داخلی و خارجی، از جمله تغذیه بالینی اروپا (ESPEN)، انجمن تغذیه بالینی آسیا  (PENSA)، انجمن تغذیه اندونزی (INA)، فدراسیون بین المللی چاقی (WOF)، سازمان نظام پزشکی مشهد، مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماریهای وزارت بهداشت و مرکز بین المللی علوم پایه و تغذیه یونسکو، در محل مرکز همایشهای بین المللی شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

در این همایش 3 روزه، که شامل 21 پنل تخصصی و همچنین 5 پنل علمی جهت ارائه 38 سخنرانی آزاد (از مجموع 549 چکیده مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش) بود، 59 سخنرانی علمی توسط اساتید مدعو از دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و 7 سخنرانی توسط اساتید و متخصصین مطرح از انجمن تغذیه بالینی اروپا، انجمن تغذیه بالینی آسیا، انجمن تغذیه اندونزی و کشورهای همسایه ارائه شد و در مراسم اختتامیه سه ارائه برتر از نظر داوران در هر یک از دو حوزه سخنرانی آزاد و پوستر معرفی شدند و جوایزی از طرف دبیرخانه همایش به ایشان تقدیم شد. همچنین برای نخستین بار در کشور، طی فراخوانی پایان نامه های برتر حیطه تغذیه بالینی به رقابت و داوری گذاشته شدند و بهترین پایان نامه توسط کمیته علمی انتخاب و در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار گرفت.

در حاشیه این همایش 3 کارگاه آموزشی داخلی و 6 کارگاه بین المللی شامل 3 کارگاه بین المللی از کارگاههای انجمن تغذیه بالینی اروپا (ESPEN) با عنوانLongLife Learning Courses (با مجوز Iranian PEN Society) و یک دوره SCOPE (شامل 3 عنوان کارگاه با موضوعات مرتبط با چاقی) با اخذ امتیاز از فدراسیون جهانی چاقی (WOF) برگزار شد.

در پایان همایش نیز، طی مراسمی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از آقای دکتر سید علی کشاورز، استاد پیشکسوت و گرانقدر در حوزه تغذیه بالینی و دبیر بورد ممتحنه رشته تغذیه، تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *